onsdag 3 december 2008

LUCKA 2 och LUCKA 3

Min fantasi kommer vara ganska så begränsad de närmsta veckorna kan man säga. :)
Eftersom dagen igår var full hann jag inte skriva och tänkte därför summera allt som hänt de senaste 48 h nu.

Igår jobbade jag. Han som var ansvarig försov sig. Så vi fick springa och hämta tentorna. Efter jobbet hade jag audition till Sång-Performancekursen. Hon sa, precis som sist, att min röst var underbar och att jag verkligen hade något. Gick ju inte så bra sist så varför den här gången, men man kan hoppas! :)
Sen hade jag lektion fram till 5 och efter det var jag fullständigt slut! Skönt att jag är färdigjobbad och slapp dra mig till Hovshaga för att hålla lektion. Trots den långa dagen kunde jag inte somna vilket resulterade i att jag idag försov mig. Klantigt värre. Jag var nämnligen ensam vakt på tentan till skillnad från han igår som faktiskt hade 2 backuper. 7.52 vaknade jag upp och undrade hur i h****te jag lyckats stänga av alarmet utan att vakna. Brukar alltid snooza om jag inte går upp... men tydligen hade jag tryckt fel. Inte mycket tid att tänka. Slängde på mig kläderna, tog 2 clementiner, sprang nerför trappan, hoppade på cykeln och drog till skolan. Sprang in i tentarummet, hämtade tentorna och iväg till tentasalen. Prick 8 var jag utanför tentadörren. Snacka om skickligt. När det väl gäller så får man minsann fart. En stackars tjej stod där och väntade och trodde hon gått fel eftersom ingen av hennes kursare var där. Jag bad om ursäkt och hon sa det var lugnt. Fick ju fjeska lite för henne så det gick bra. Hon hade ju självklart fått extratid om hon ville men hon ville köra igång med tentan så snabbt som möjligt. Men hon var inte alls sur, så det kändes skönt. Fan vad man är tacksam åt sådana personer! Annat var det igår där halva salen var full när tentan skulle börja... och 5 över 8 måste vi skaffa oss en extrasal för att vi inte får plats med mer folk i lokalen (självklart hade vi en extrasal redan.. men vi fick alltså möblera om bland de skrivande (ska jag säga som själv kom försent imorse (men det här har inte att göra med att hälften av personerna råkade försova sig det har att göra med ren lättja (dessutom hade ungefär lika många glömt sina IDhandlingar vilket gör att de egentligen inte får skriva vilket krånglade till det för oss ännu lite mer (fy vad bra paranteser är) ) ) ) ). I vilket fall skrev hon klart tentan snabbt, jag bad om ursäkt och hon sa att det inte var någon fara. Så det är skönt!
Sen var det dags för seminarie, diskning och kvällskurs. Hade sångövningar, det var jätteskoj verkligen. Vill så himla gärna läsa kursen i vår.. men tror inte det gick vägen den här gången heller. På seminariet, när vi sitter ute i skolan och diskuterar, kommer SVT fram och vill ställa frågor. De ställer en massa frågor till mig, men avbryter tvärt. De tycker inte om mina svar. De svaren är inte korrekta. Därför stryker de mig från inslaget. Istället hittar de en annan lärarstudent att fråga. Konstigt, dagens samhälle. Att man alltid ska hitta något att klaga på. Om jag har förstått det rätt handlar det om att personer är missnöjda med utbildningsnivån på universitetet. Men jag tycker att det är upp till var och en. Vi är vuxna människor och ska kunna ta vårt eget ansvar by now. Vi har ganska mycket litteratur att läsa, men det är ju upp till var och en att läsa det man ska. Våra kursansvariga kan inte stå bredvid oss med pekpinnen. Väljer man att inte läsa det så får man ju ta det kastet sedan. Om man sen kommer ut och märker att man inte kan tillräckligt mycket kan man isf inte skylla detta på universitetet. Men det är väl någon form av lättja. Så fort vi har tentamen klagar alla på hur mycket vi har att göra. Helst av allt vill de inte ha några inlämningsuppgifter alls. Men då klagas det sedan istället för att det är för lätt. Kom igen och bestäm er!
Jag tror dock de fick tag på en lärarstudent som klagade lagom mycket på växjö universitets lärarutbildning sedan. Som de var nöjda med. Och att jag är nöjd med min utbildning och faktiskt inte klagar på allting. Det är inte viktigt. Nöjda elever gör ingen spännande tv!

Nu ska jag sova, imorgon är en lika tuff dag (lektion mellan 9-16) och sedan måste jag städa klart lägenheten och fixa ut möblerna som ska bort innan jag på fredag får nya. Dessutom måste jag förbereda lektionen klart inför fredagen, då jag ska ut och jobba i hovshaga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sov gott! Vad bra du skriver! Snart ska vi fira dig!
Kram M