måndag 14 september 2009

En promenad och ett sms senare

Gick en promenad med kära fru Stellansson runt sjön och fick prata av mig. Om jobb, vänner, karlar, barn, svärföräldrar och människosläktet i största allmänhet. Det var väldigt skönt.

När promenaden var avklarad tog jag mig till ICA för att köpa te. Hittade även en ny smak på proviva som jag kände mig tvungen till att köpa. Gul kiwi och mangonånting. God var den iaf!
På ICA träffade jag även en gammal klasskamrat så vi stod och prata lite om lärarutbildningen och examen och behörighet och så.

Nu ser jag på Svenska Hollywoodfruar och tycker det är fruktansvärt patetiskt. På något sätt. Hur de tror de lever ett liv som alla skulle vilja leva. Jag vill mycket med mitt liv men vet inte om jag vill dit. Ärligt talat. Så. Ja. Livet betraktas annorlunda av olika människor.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria!
Det lät som en intressant promenad! Och vilka svärföräldrar var det som avhandlades månntro???

Jag såg också på de där förtjusande fruarna i går och visst var det otroligt. Anna Anka verkade nästan vara på låtsas. Hon hade en så fruktansvärt överlägsen attityd till "tjänstefolket". Undrar vad som har gjort att hon känner sig så upphöjd över alla andra? I jämförelse med henne var ju de andra två Hollywoodfruarna riktigt mänskliga och varma. Sedan undrar jag vart barnen tog vägen på hotellet. Var det bara patrasket till personal som umgicks med dem? När träffade mamman sina ungar? Jag läste dessutom i tidningen i dag att A.A. inte tyckte att de andra hade i programmet att göra eftersom hon själv var den enda som bjöd på sig själv (sic!). Otroligt kall, arrogant och själlös människa. Vem skulle vilja vara som hon och ha hennes pengar??? Inte jag i alla fall. (Och hon var ju inte ens det minsta charmig eller snygg, bara smal och senig.)

Ha det så bra!

Kram M

maria sa...

Ja. Eftersom Anna är gift och inte jag så var det mest hennes svärföräldrar/hennes mans svärföräldrar som diskuterades. Jag skrattade åt hela skämtet. Jag undrade också vart barnen tog vägen. Inte nog med att pojken inte syntes till efter de anlände till hotellet, dottern verkade inte ens fått följa med till hotellet (hon var dock med på flyget?!). Men de hade ju en nanny med sig. Jag tycker hon såg hemsk ut. Smalt är inte alltid snyggt.

Kram