fredag 4 september 2009

en balansvåg

Jag har funderat lite på om livet är en balansvåg.
Det tycks nämligen aldrig hända något positivt utan att något negativt samtidigt händer. Eller tvärtom. Om man nu vill vara optimist.
Det heter ju att man får ge och ta. Och det kanske stämmer.
Dumt att ta upp exempel men jag tror nog det finns en logik i det.
Inte för att allt ont för något gott med sig eller vice versa. Men. Ändå. När något ont kommer. Kommer också något gott.
Min anledning till att bli smått poetisk?
Dricker rödvin, spelar poker, lyssnar på musik och äter popcorn. Även kanske att gitarren lyfts upp nån gång när jag tröttnat på spotify.
Väntar på att Sabina ska höra av sig så vi kan dra till Luxe! :)

1 kommentar:

FRIDA sa...

Hej Maria!

Jag håller med. Och ofta är det du vill ha av andra samma sak som de vill ha av dig, men det kan vara svårt att hitta den balansen. Det är lite samma sak som att ge och ta, det är svårt att få vad man behöver om man inte samtidigt ger till någon annan vad de behöver.

Hoppas att du får kul ikväll!

Kram Frida