tisdag 3 november 2009

spöken

Min kreativa sida visar sig stark, även när resten av kroppen är svag. Tror jag. Förutom Maja (som ska komma upp tillsammans med Rökpaus så fort rösten är något sånär återställd) har jag nu skrivit en ny text. Jag har även satt väldigt fina ackord till verserna. Nu saknas bara en melodi och ackord till refrängen. Melodin är dock omöjlig att få fram just nu då min röst inte är den bästa... och med det så även mitt verktyg att ta fram melodin. Medan Majatexten förblir hemlig ett tag till kommer första vers+refräng på spöklåten. Den kan, och kommer, troligtvis ändras när melodi sätts dock.

ska slutat tro
på alla dina vackra ord
men sagt är inte gjort
dina sagor gror
och de äter mig inifrån
jag är inte långt ifrån
att försvinna helt
bli genomskinligt blek

bli ett spöke
vara vaken hela natten
bli ett spöke
leva på bara vatten

1 kommentar:

Amanda sa...

Ja, det måste vi. Borde kanske ta fram min kreativa sida jag också nu när jag inte gör mycket nyttigt för världen :)