onsdag 4 november 2009

kära tomten

Nu är det november. Det är alltså 1 månad kvar tills julmånaden. Under julmånaden sker två viktiga saker. Jag får födelsedagspresenter. Och. Jag får julklappar. För att jag ska bli en nöjd och glad person så har jag lite saker jag verkligen önskar mig. Men. Jag börjar bli gammal, hela 25 år fyller jag ju, och klapparna är inte små och billiga längre. Jag vet det. Därför tycker jag att bidrag låter mer sympatiskt än att faktiskt få hela paketet. Jag kan ju fixa lite av paketet själv om jag har fått en del betalat.

Jag har blivit övertygad. Nu önskar jag mig bidrag till min egen macdator. För att kunna leka med musiken. Lite. Och spela in. Och så. Jag vill ha en bärbar. Har inte kollat in det närmare.

För att kunna spela in fint behöver man också ett ljudkort. Detta är också något jag skulle behöva lite bidrag till för att ha råd.

Diverse sladdar, mickar, synthersizers osv. behövs också för att kvalitén blir bra, så ett bidrag till detta hade jag inte heller tackat nej till.

Jag har under hösten gjort mitt yttersta för att trakassera min körlärare så ofta som möjligt med lektioner, frågor och dåliga ordvitsar. Detta leder förhoppningsvis till att jag snart får mitt alldeles egna körkort (något sånt begär jag inte att du ska fixa åt mig tomten, det tar jag hand om själv!). Men ett körkort har man ingen nytta för om man inte har en bil (och tro mig, jag har blivit trött på att pendla och att ständigt missa den där anslutningsbussen) så kort och gott tycker jag att en bil inte hade suttit det minsta fel. Men en bil är dyrt och mycket att begära, det förstår jag. Jag förstår också att det är krångligt och otympligt att trycka ner en bil i säcken, som redan är full av diverse klappar och tung som den är. Däremot tror jag att ett bidrag till min alldeles första, egna bil hade kunnat få ett litet hörn i din säck!

Eftersom man, när man kommer hem efter jobbet, inte orkar gå och träna men ändå vill hålla sig i form har jag länge funderat på att införskaffa mig ett wii och också ett wii fit. Jag är dålig på att få tummen ur men med ett wiibidrag kanske jag faktiskt köper detta.

Jag är ju ingen egoistisk och osympatisk människa som bara tänker på mig själv och vad jag vill ha till julklapp. Jag har ganska så realistiska julklappsönskemål men för att du inte ska tro att jag bara tänker på mig själv önskar jag mig världsfred och att alla ska få julmat på sina bord. Dock är jag heller ingen mirakelmänniska så detta får du fixa själv! Jag ber alltså inte om ett bidrag till detta, det skulle betyda att jag tar på mig alldeles för mycket ansvar, och ansvar, det är inte min grej!

Tack kära Tomten för att du har läst mitt brev. Jag hoppas du förstår att jag ätit upp både min spenat och gröt. Jag har varit en snäll flicka och absolut inte hittat på dumheter. Jag har suttit hemma varje lördagkväll och studerat i mina böcker och gått och lagt mig i tid för att orka till skolan dagen efter. Så. Jag har gjort mig förtjänt av mina önskningar (prioriteringen av önskningarna är rakt nedstigande. Alltså är det som står överst det jag prioriterar högst, det som står sist är inte så viktigt..) enligt mig själv.

Eller hur?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha ja, det ser ju bra ut det här (kliar mig i skägget). Det är väl inte alldeles omöjligt att det skulle kunna bli ett litet, litet bidrag. Hmm, jag får tänka på saken.

Tomtiga hälsningar från Tomten på Nordpolen