lördag 14 november 2009

doktorer

Jag undrar. Om jag bara har otur. Att komma till fel läkare. Den första läkaren gav mig en svag dos penicillin. Som jag var nöjd med. Fram tills jag fick veta att hon är otroligt snål med att skriva ut
medicin om det inte verkligen, verkligen, verkligen är illa. Så att få penicillin av henne för en luftrörsförkylning, ja, då ska det vara en riktigt svår förkylning. Då tänkte jag för mig själv, att om jag fått en annan läkare, och kanske fått ett starkare penicillin, så hade jag kanske varit frisk nu. Sen. Så har jag så hiskeligt ont i ryggen och var rädd att det var lunginflammation. Så jag gick till en annan doktor idag, hon som berättade att den andra läkaren är väldigt snål med medicinerna, som skulle kolla så jag inte hade lunginflammation. Och det hade jag inte. Men. Jag bad om lite starkare mediciner så jag inte skulle gå och ha ont. För det gör fruktansvärt ont hela tiden och jag måste verkligen förbereda mig för varje gång jag ska göra en rörelse så jag är beredd på det onda och att ipren inte räcker. Men det fick jag inte. Istället föreslog läkaren att jag skulle blanda alvedon, panodil OCH ipren för bästa smärtlindring. Är det bara jag som tycker dethär låter totalt puckat? För det första har jag fått lära mig att man INTE ska blanda värktabletter för man ändå inte får högre effekt. Ska inte ens försöka för orkade inte gå och köpa panodil och alvedon. Men. Nu ska jag alltså blanda naproxen och ipren istället. Och om jag blir sämre. Ska jag hänvisa till att doktorn sa jag skulle blanda mina värktabletter för högsta effekt. Det finns ju högre smärtlindring. När ska doktorerna börja tro på att man har ont??? Jag går inte till en jourläkare en lördagmorgon och betalar 300 kr för att det smärtar lite i min rygg. Jag gör inte det. åh.

Inga kommentarer: