måndag 2 november 2009

besök på VC

Sjukanmälde mig imorse. Inte fått sova så länge som jag hade velat. Vaknat flera gånger och hostat hostat hostat. Ringde vårdcentralen och fick tid 11.10. Var där nån gång mellan 11-11.05. Fick sätta mig och vänta. 11.15 fick jag gå in i undersökningsrummet. 11.50 kom doktorn in för undersökning. Hon ursäktade sig dock vilket gjorde att jag i samma stund glömde vara arg för jag fått vänta så länge fastän jag bokat tid. Men segt att vänta så länge. Det konstaterades efter att ha tittat in i min snoriga och täppta näsa, tittat ner i min rossliga hals, lyssnat på mina djupa in- och utandningar (som jag inte lyckades med eftersom jag bara började hosta hela tiden) och tagit ultraljud vid bihålorna (jag var inte gravid...), att jag "bara" har en väldigt envis och kraftig förkylning. Eftersom jag dragits med den i 3 veckor nu fick jag penicillin och stark hostmedicin (av den goda sorten, nu slipper jag nipaxon som inte hjälper och smakar lakrits, en smak som inte faller mig i smaken) att förtära. Dessutom ska jag spraya näsan full med nässpray så fort jag får chansen (vilket jag hatar eftersom det svider så fruktansvärt, men har även köpt näsdroppar som jag kan ta, det var okej, men nässpray är bättre). Skönt att det inte var någon dubbelsidig lunginflammation eller svininfluensa eller nåt sådant som jag har gått och varit lite orolig för! Nu är jag sjukskriven till i alla fall onsdag och ska höra av mig imorgon eller på onsdag om det blir längre eller kortare. Ska verkligen försöka att faktiskt vila upp mig och hoppas att penicillinen gör sitt!

Hosthost.

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars, stackars dig! Sköt om dig ordentligt nu och se till att bli riktigt frisk innan du börjar jobba igen. Kram M