onsdag 28 oktober 2009

tv/radio

Jag drömde för någon natt sedan, när jag egentligen snart skulle upp men stannade kvar i sängen ett tag längre, att familjen åkte till Mexico. Jag bodde i ett hotellrum som mer var en lyxsvit. Det fanns två stora sänger, en var till mig och min syster. I "vardagsrummet" fanns inte mindre än sju piano. Jag räknade dem noga i drömmen. I taket hängde en mexikansk prydnadssak, en porslinsgrej med en vagn och 7 hästar. Jag är inte säker på om det var sju hästar. Bara något jag antar. Det mest spännande med denna porslinspryl var att vagnen liksom drog hästarna. Men det fanns ingen i vagnen. Sen gick jag ut på balkongen. Vi bodde på femte våningen. Jag tappade mobilen när jag stod på balkongen. Balkongens brädor stod på högkant och det var glipor emellan dem och trots att slingerväxter mellan brädorna ett tag höll kvar den tappade mobilen på femte våningen hörde jag hur den föll till fjärde sen tredje sen andra och ner till första våningen. Jag konstaterade snabbt att jag nog snabbt behövde gå ner och ringa på på det hotellrummet för att få tillbaka mobilen men sen ringde det på dörren och mamma och pappa kom och jag blev utan mobil. Men. Jag var konstigt nog inte så bekymrad över mobilen. Det kändes ganska skönt och avslappnat. Detta varade dock bara i några sekunder för sen vaknade jag. Nu skulle jag behöva en drömtydare! Speciellt nyfiken är jag på vad alla siffror betyder. För jag är ju säker på att det var 7 piano, 5 våningen, 1 vagn + 7 hästar (hästarna är jag iofs inte 100 på) och det kan ju inte vara helt ofögat att jag kommer ihåg dessa siffror. Speciellt som 7 är mitt turnummer... och 17 (1+7)...

Imorgon är det tydligen radio+tvintervju som gäller. Ska bli spännande! Men känner pressen lite. Nu måste jag ju prestera bra på lördag när jag outar att jag tydligen är pokerproffs. Vi får se, vi får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fantastiskt innehållsrik dröm! Jag vet bara att 7 är ett heligt/magiskt tal. Så fort jag kan ska jag leta upp min drömbok! Återkommer...

Kram M