onsdag 21 oktober 2009

istället för att gå och lägga mig...

lägger jag upp 2 låtar tänkte jag. En svensk och en engelsk. På min myspace alltså. Lyssna gärna. Jag tycker mina låtar är ganska talande för sig. Men. Ändå. Kan vi väl förklara lite.

Mamma jag är olyckligt kär. Handlar om att inte kunna släppa taget. Att vara olyckligt kär helt enkelt. Och försöka tala personen man är kär i tillrätta. Att allt kan ordna sig och fixa sig. Istället för att bara släppa taget och gå därifrån.

Spots. Kanske handlar om samma sak egentligen. Men. Kanske omvänt. Eller. Ömsesidigt. Eller. Jag vet inte. Tror det handlar om att inte kunna släppa taget om något man borde huggt ner för länge sen. (som markus säger (eller sjunger) Allt ska bort jag borde förstått för länge sen att ett rent fint snitt gör gott. ).

Låtarna är från min outgivna skiva "You don't really care for music, do you?" som aldrig heller kommer ges ut. Så detta är en onödig parentes. Men även den andra svenska låten på min myspace, en del av ditt liv, är med på denna skiva, som inte är en skiva egentligen. Bara. Ett tidsfördriv.

Inga kommentarer: