lördag 24 oktober 2009

för jag tycker du är vacker

Äntligen. Efter att ha fått låta bli gitarren och sången i typ nästan 2 veckor när jag varit hemma eftersom jag har så ont i halsen har jag äntligen så mycket röst att jag kunnat sätta en melodi till en text (jag skrev igår på rösten. alltså var det jobbigt att låta bli gitarren 1 dag...)
Den har egentligen inget namn. Eller kanske. Som gift? Eller. Jag vet inte. Men. jag gillar den. På något sätt. När rösten är ännu lite bättre får jag väl byta ut ännu en engelsk sång på min myspace till denna. Snart ska det bli helsvenskt. Men. Ja. Snart.

En cigarett,
jag tänder,
ber om ursäkt,
behöver det när jag tänker,
en anledning att välja
förgiftad luft framför dig

röken dansar balett,
som ur farfars pipa,
när jag var liten, på landet,
bredvid glaset med tappade tänder,
och jag tyckte det var vackert


och jag tycker du är vacker
när jag ser in i dina ögon, hur du ler
vacker men giftig som röken jag blåser ut i den kalla luften
det äter mig inifrån, det jag tänker på...

en dörr stängs
då öppnas en ny säger dom
men dörrar är gjorda för att stängas igen
att hålla uppe en dörr själv är tungt

när du går
försvinner du då
eller kommer du tillbaks?
hur ska jag veta om jag ska vänta
när jag inte får ett svar?

för jag tycker du är vacker
när jag ser in i dina ögon hur du ler
vacker men giftig som röken du blåser ut i den kalla luften
det äter mig inifrån, vad tänker du på? vad tänker du på?

för jag tycker du är vacker
när jag ser in i dina ögon hur du ler
vacker men giftig som röken du blåser ut i den kalla luften
det äter mig inifrån, vad tänker du på? vad tänker du på?

2 kommentarer:

Amanda sa...

Du är grym Maria :D

Anonym sa...

Du balanserar skört på den vassa eggen. Jag är imponerad!
Kram M