tisdag 27 oktober 2009

hosta är också en hobby

Fick ett mess. I helgen. En vän som är sjuk. Sänkt funktion i njurarna. Men "det är inte så farligt, det gör bara ont, men kan inte ta mig till växjö..". Okej. Tänkte jag. Men. "Det gör inget, jag är OCKSÅ SJUK. Så vi hade ändå inte kunnat ses. För ligger hemma och kurerar mig." Inget mer svar på hela helgen. Nehe. Men så. Hörde jag av mig för att se om det var bättre. "Har legat på akuten sen i söndags. Men. Är bättre nu." Jaha. Här kommer jag och tycker synd om migsjälv med min hosta. Jag är långt ifrån akutsängen och går fortfarande till jobbet. Jag ska börja beteckna min hosta som en hobby, för sjuk kan man ju inte påstå att jag är i jämförelse med min njursviktskompis. Som dessutom benämner sitt läge som "inte så farligt".

Nu får ni faktiskt ta och skärpa er och rösta på mig i www.millerfreshsounds.com! Blir så trött på alla som röstar ner en för att hålla sina egna siffror högt i jämförelse att jag snart kommer börja göra samma själv! Mitt samvete sträcker sig inte längre än så... dessvärre.

Idag hade jag samtal med den nye rektorn på förskolan och det finns inget som i dagsläget tyder på att jag inte ska få en tillsvidareanställning när min provanställning löper ut! Så. Kanske stannar kvar där ett tag iaf! :)

Min fansite på facebook har hela 28 stycken medlemmar (inklusive mig...). Helt osannolikt coolt att ha så många tvättäkta fans! ;)

Så fort jag blir frisk ska jag dessutom försöka spela in "rökpaus", som jag bestämde att döpa låten till, och lägga upp på myspace/facebook. Nicenice. Ge mig ett skivkontrakt någon!

Inga kommentarer: