onsdag 21 januari 2009

godtrogen

En reklam på tv. Om antioxidanter. Ring in och tävla. Vad tror du? Är antioxidanter till för att få en fräsch andedräkt, bygga upp celler i kroppen eller rensa öronen. Kom igen. Jag blir nästan sur. Lotto. Kör det istället. För det här är fjantig. Stackars sate som inte kan svara rätt. Som att fråga. Vad har du dina ögon till? Att se med, att koka te med eller att sparka med? Hm. Låt mig tänka. Nej. Det är bara till för att lura av folk pengar. Och i slutet av reklamen står en gubbe och flinar. Ett riktigt hånflin. "Går du verkligen på den här lätta? Ja. Jag får ju en del av dina pengar när du ringer in så. RING IN." Det är det enda du hör honom säga. Men han säger det andra med sin blick. Jag lovar dig.

Jag ska förövrigt för typ första gången i mitt liv se på en tvdebatt. Nej. Inte första gången. Men jag är inte mycket för sånt egentligen. Fast egentligen är jag det. Om jag bara hade koll på när/hur/vad programmen gick. Och så. Men det orkar jag ju inte. Men nu ska jag kolla. Blondinbella hade tydligen tackat nej till tårtkastning med Katrin Z. Jag kan inte stava hennes efternamn. Jag kan stava hennes fd efternamn, Schulman. Men det är ju inte hennes förtjänst. Det är hennes fd makes förtjänst. Fast han tycker jag är ganska dryg. Så borde egentligen inte skryta med att jag vet vem han är. Men vem vet inte vem han är?

Läste på Annika Marklunds-blogg att hon var lite besviken över att hon bara var med på EN reklam inför stockholm fashion week. Stackars henne. Jag letar frekvent i alla Åhléns skivstaplar, men hittar inte mig en enda gång. Och jag tror, det finns fler skivor än reklamer till Stockholm fashion week. Så vem av oss är det mest synd om? :P

1 kommentar:

Annika sa...

Jag hoppas verkligen att du förstod att det var ett skämt? Annars blir jag rädd! :)