tisdag 3 februari 2009

toleransnivå?

Så var det ännu en gång. 3 gången jag måste lämna in datorn, 2 gången pga jävla sladden. Som jag den här gången förövrigt har varit extremt noga med att inte böja eller dyl. Men den gick sönder ändå. Vill inte generera ström till datorn. Surt. Sa räven. Så nu sitter jag här i bibblan och fördriver tiden och känner inte riktigt för kvällskurs ikväll utan bara för att sitta hemma och dricka te och sura lite. Så igår sket jag i första föreläsningen. Åkte in till Samarkand och lämnade in datorn. Fixade lite annat samtidigt. Åkte hem. Gick på föreläsning. Fick ett samtal från elgiganten som bekräftade att det inte var datorn det var fel på utan sladden. Men eftersom jag hade andra småfel på datorn (som jag definitivt kan leva med så länge jag får tillbaka den snabbt) som jag dumt nog rapporterade in eftersom den ändå skulle in på lagning, ville killen att de skulle fixas när den ändå var där. Så 2-3 veckor. Utan dator. Och snart ska jag skriva c-uppsats. Skoj? Inte det minsta!
Iaf så hade de lyckats ladda upp datorn så jag åkte in en gång till och la över bilder och dokument (som jag anses som viktigt, musik och film är lätta att skaffa tillbaka) på USB. Vilket gjorde att jag missade träningen. Vilket gjorde mig lite mer grinig. Sen vaktade jag en tenta idag. Första studenten släntrade in 10 min försent. Den andra 15 min försent. Ytterligare 2 efter 20 minuter. Jag var oerhört frustrerad. De störde. Hade mobilen på vid bänken. Hade de kommit i tid hade de fått reglerna. Men nu kom de sent. Kanske var jag frustrerad för att jag trodde jag skulle få gå eftersom ingen kom vid 8. I vilket fall som gjorde de saken inte bättre när de hela tiden gjorde fel. Fel som de inte hade behövt göra om de varit där i tid och lyssnat på regelgenomgången. När tiden var över fick jag säga till 4 gånger innan de äntligen slutade skriva. 4 gånger... De som var kvar på slutet informerade jag tydligt om att det inte är acceptabelt att släntra in när man känner för det och att regler finns till för att följa. En av studenterna skyllde å att han på vägen tappat vantarna. Som om det tar 20 minuter att hämta dem när man bor på Campus, oavsett var?! Jag sa till honom att det inte var någon ursäkt. Han skulle ha planerat att vara i tentasalen 15 min innan utsatt tid för att försäkra sig om att allt står rätt till. Då hade missödet med vantarna inte gjort honom försenad. Jag önskar man fick skriva upp namn. Och att folk fick prickar. Och att man efter 3 prickar blev avstängd från att skriva tentor. Om man inte var i tid alltså. För reglerna finns ju för en anledning och det är inte tillräckligt grova regler för att stänga av dem, men fortfarande regler som kan generera till fusk. Morr. Usch. Tvi. Nu ska jag hem och dricka en shake och skaka av mig mina problem. Snart väger jag mindre. På lördag ska jag ha balklänning. Det ska bli nice.

2 kommentarer:

helen sa...

Tack så mycket! Dessa tårtor, är nog det svåraste att baka ändå.

Vill se dig i balklänningen! Det får man väl efter lördag? =)

maria sa...

Tack! Självklart ska jag försöka att inte glömma kameran och lägga upp en snygg posebild såfort datorn är fixad! :D förresten glömde jag ju det mest väsentliga av allt. Grattis i efterskott på födelsedagen! :D