måndag 9 februari 2009

akademisk årshögtid

Nu har den stora dagen äntligen passerat och jag måste säga att det iår om möjligt var ännu roligare att gå. Trots all väntan och tråkiga träning med in och utmarsch hela dagen var det ju värt det för att sedan få äran att gå i processionen för andra året i rad. Denna gång som marskalk. Och jag fick även uppdraget att hjälpa hedersdoktor Margareta Strömstedt upp för scenen. Hela familjen Strömstedt var där, så var även sonen Niklas Strömstedts flickvän, nyhetesmorgons Jenny Östergren. PO Engqvist rörde sig tydligen i lokalen också, såväl som ärkebiskopen Sven Thidevall. Javisst. Dessutom underhöll Rigmor Gustafsson, Lena Willermark och Elise Einarsdotter oss under banketten. Jag kände mig extra fin i min vinröda balklänning, inbakade sidofläta, vita sidenhandskar, svarta klackskor och studentmössa. Tyvärr ramlade mitt smink ut över halva logen, vilket resulterade i att jag nu måste skaffa ny foundation (och det var inte lite kvar i den som gick sönder..) och att jag förstörde logegolvet. Dessutom blev en hel dags matande ett resultat i att jag nu återigen får börja om. Köra hårt. Men nu är det inte shakear som gäller. Nu är det GI.
Idag orkar jag inte med andra föreläsningen så efter jag kommer härifrån blir det hem och jobba med diverse uppgifter. Sedan väntar jag med spänning på att se hur snabbt min dator blir klar!

Inga kommentarer: