fredag 13 februari 2009

maria litar inte på nån, och kommer alltid va sån

Sitter och lyssnar på Markus Krunegårds nysläppta myspacelåt. Livet är mänskans bästa tid. Låter precis som den låten han spelade för 2,5 veckor sen på Popcirkus, fel på hjärnan. Jag gillar det alltså. Texterna är ju bra. Men jag har svårt för låtar som låter likadant. Musikmässigt. Därför är jag lite kluven. Jag gillar inte det där Gessle-syndromet. Kanske måste jag lyssna lite mer på dem för att höra skillnaderna på dem. Fast så ska det väl inte heller vara. Kanske skrev han låtarna samma dag. Det blir lätt lite samma sak då. Fast han gör ju en bra analys av mig, iaf första delen av det. För min pappa säljer inte knark i någon park. Hoppas jag iaf. Markus, vet du något inte jag vet? Men kanske, har jag som de flesta människor, svårt att lita på någon till 100 %. Å andra sidan säger det inte så mycket om mig, eftersom som sagt de flesta människor nog kan känna igen sig i det här ibland.

Förövrigt blev jag förbannad när jag slog på reprisen av debatt innan idag och fick höra hur polismännen i malmö sitter och vräker ur sig ena hatordet efter det andra om invandrare. Hur ska vi förbättra samhället genom att lägga lagen i våra egna händer? Om något så är det väl poliserna som ska se till att lagen hålls upprätt? Okej för att de blivit provocerade. Jag blir också provocerad ibland. Jag provocerar ibland. Men man kan lägga band på sig själv. Tillräckligt för att alla de orden som vällde ut ur deras käftar inte ska välla ut under arbetstid.

Dessutom kände jag mig för en gångs skull oförvånat förberedd på dagens seminarium. Och nöjd med mitt paper. Och det är absolut inte ofta jag är nöjd med mina paper.

Nu är jag i Rydebäck, efter att ha bråkat med SJ så fruktansvärt mycket. De är konstiga som tusan. Tydligen har jag fått ett värdebevis för sträckan Växjö - Rydebäck eftersom det var försenat, men värdebeviset går INTE att använda på denna sträckan eftersom värdebeviset inte går att använda ner mot Skåne. Vad ska jag då med värdebevis till? Sen försöket kundservice skamma mig på 52 kr!!! Det låter kanske inte så mkt, men blir fruktansvärt förbannad eftersom hon dessutom bokade in mig på en resa som inte bara var dyrare, den tog dessutom längre tid då den skulle gå inom Lund. Och sen försäkrar hon att det är den billigaste resan på hela dagen. Jo, men visst. Därför tar det inte mer än 2 min för mig att hitta en resa som går samtidigt, kommer fram tidigare och kostar mindre. Jävla SJ. Tänk om det hade varit STATligt och inte privatägt. Då hade de iaf inte haft som mål att tjäna så mycket pengar som möjligt utan att faktiskt transportera sveriges befolkning BILLIGT och MILJÖVÄNLIGT.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland är livet orättvist och man upphör aldrig att förvånas över inkompetenta statstjänstemän som verkar yrvaket förvånade över att någon kräver av dem att de ska vara kompetenta nog att utföra sitt jobb. Lägg inte så mycket energi på att reta dig på dem! Det är de inte värda. Satsa din energi på att utveckla någon eller några av de goda sidor du har i stället. Det är ju några stycken! Jag håller på dig. Kram M

Anonym sa...

Jag älskar dig Maria :) Förlåt att jag har varit osynlig men skyller allt på tentan!! Nästa vecka blir det andra bullar och kanske Pudas? Puss Josefin