måndag 6 juli 2009

vuxen

i lördags var jag lite lätt berusad kan vi kalla det. utan att reflektera över det pratar jag innan jag tänker - som inte alkoholen egentligen borde beskyllas för. jag är alltid sån. pratar innan jag tänker. säger dumma grejer. okej. i alla fall så ser jag caroline. caroline och jag har inte pratat på nästan 1 år. vi blev ovänner förra hösten. jag blev ovän med alla i min förra klass. eller. jag valde att ta avstånd för jag orkade inte med intrigerna som skedde. så har vi undvikit varandra. jag och klassen. gått förbi varandra. gett en sur min. gått vidare. förmodligen snackat en massa skitsnack. såsom man gör. när man själv känner sig kränkt av någon. men i lördags. så pratade jag som sagt innan jg tänkte på allt. och skriker ut caroline. och häpet vänder hon sig till mig. och vi pratar. länge. och liksom. bestämmer att allt är glömt. och inser. att vi tyckte bra om varandra. och inte dåligt. så. ibland är det tur. att jag säger saker. INNAN jag tänker. ibland kan det bli bra då.

idag ska jag kolla på lägenhet. och jag är 2a i kön. så det finns risk för att min kära familj får besöka mig i oktober. men jag ska försöka flytta så mycket jag kan själv. med kollektivtrafik. typ. haha. eller. hoppas på körkort så man kan köra så mycket som möjligt själv. ;) men. inte gå händelserna i förväg. först ska jag gilla lägenheten. om jag gör det. så måste jag hoppas att personen först i kön INTE gillar lägenheten. och därmed. låter mig få den. för det hade varit nice. att få en lägenhet man kan bo i på obestämd framtid. bli lite mer vuxen. flytta ifrån campus. studentlivet. börja. på en ny epok. i mitt liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det låter verkligen härligt med en "riktig" "vuxen" lägenhet! Det är du minsann värd efter allt slit.

Såklart ska vi försöka hjälpa dig.

Kram M