lördag 4 juli 2009

färdig!

Har planerat ett projekt i tre år. Ett projekt som jag inte riktigt vetat hur jag ska genomföra. Sparat en massa minnen från USA. Flygbiljetter, boardingpass, biobiljetter, minnen från olika tillfällen, resturanger, bilder på ställen jag varit. Har på något sätt velat göra ett collage av det men visste inte hur. Nu har jag gjort ett collage. På en stor canvas. Ett collage som blev som ett stort självporträtt av mig. I blått. Jag är ganska nöjd. Måste jag säga. Tyckte det blev riktigt bra. Jag kanske lägger in en bild senare. Inte just nu. Dessutom har jag lyssnat ut luftslottet som sprängdes. Så nu är jag klar med trilogin. Riktigt bra. Men. Tråkigt. Att det är över. Det var stundvis väldigt spännande. Men det blir mer spännande när man själv läser. Och. Kanske just därför. Tyckte jag flickan som lekte med elden var mycket bättre än luftslottet. Jag har packat 2 flyttlådor. Jag har fått ett erbjudande om lägenhet. Jag vet att det isf är 3 månader kvar innan jag får den.. om jag får den. MEN. Jag är nummer 2 i kön. Så. Har jag tur. Tackar 1an nej, alt ja till en annan lägenhet. Jag ska åka och kolla på den i nästa vecka. Är den riktigt äcklig vill jag inte ha den. Men den har potential. Gillar planlösningen.

Jag ska dessutom, efter 8 veckor, äntligen få mitt jävla körkortstillstånd då länsstyrelsen visst "tappat" bort min betalning och därför inte ha kunnat behandla ärendet. Allt jag fick som svar efter mycket om och men (och många mail/samtal..) var "nu har vi hittat din betalning så nu ska vi behandla ditt ärende, det tar c:a 2-3 arbetsdagar. Märk väl att min betalning var dem tillhanda den 5 maj, ansökningarna kom in den 7 maj, de säger att det tar 1-4 veckor att få ett körkortstillstånd. Inkompetens skyller jag på. Är väl inet så svårt att leta upp en betalning? Lättja. Kan det också ha att göra med. Morrmorr. Men förhoppningsvis. Får jag börja köra nästa vecka. Isf åker jag inte till hultan. Jag kör så många gånger jag bara kan istället.

Inga kommentarer: