tisdag 3 maj 2011

att se. med alla sina sinnen.

Det finns fem sinnen. Lukt. Känsel. Hörsel. Smak. Tal. Och ett sjätte. Egentligen. Som lite mer handlar om intuition. Och jag skrev en låt idag. Om dessa fem eller då sex sinnen. och om att jag. vet. så mycket mer. än det jag säger. ikväll.

ditt hår luktar sommar
och dina ögon döljer minst en hemlighet
dina fingrar vandrar upp för min ryggrad
och min blick vilar vid din hals

och jag ser
en hel värld
och jag vet
så mycket mer
än det
jag säger till dig
ikväll

jag lyssnar på dina andetag
jag känner din puls
jag vet det kommer hända snart
och jag smakar på din mun

och jag ser
en hel värld
och jag vet
så mycket mer
än det
jag säger till dig
ikväll

vissa kvällar vill man inte säga godnatt.
vissa stunder vill man aldrig fly.
vissa röster vill man aldrig sluta lyssna på.
vissa vyer vill man aldrig sluta stanna upp för att se.

och jag ser
en hel värld
och jag vet
så mycket mer
än det
jag säger till dig
ikväll

1 kommentar:

Anonym sa...

Jättefint!

Puss o kram! M